19 сентября 2021 года — Неделя 13-я по Пятидесятнице

19 сентября 2021 года.
Неделя 13-я по Пятидесятнице.
Притча о злых виноградарях.
(Евангелие от Матфея, 21:33-42)Проповедь протоиерея Андрея Федорова.
Храм Святителя и Чудотворца Николая (село Макарово).

Евангелие от Матфея
(глава 21 стихи 33 — 42)

  Церковнославянский   Синодальный
21:33 Ину притчу слышите. Человѣкъ нѣкiй бѣ домовитъ, иже насади виноградъ, и оплотомъ огради его, и ископа въ немъ точило, и созда столпъ, и вдаде и дѣлателемъ, и отъиде.   Выслушайте другую притчу: был некоторый хозяин дома, который насадил виноградник, обнес его оградою, выкопал в нем точило, построил башню и, отдав его виноградарям, отлучился.
21:34 Егда же при­­ближися время плодовъ, посла рабы своя къ дѣлателемъ прiяти плоды его:   Когда же приблизилось время плодов, он послал своих слуг к виноградарям взять свои плоды;
21:35 и емше дѣлателе рабовъ его, оваго убо биша, оваго же убиша, оваго же каменiемъ побиша.   виноградари, схватив слуг его, иного прибили, иного убили, а иного побили камнями.
21:36 Паки посла ины рабы множайшя первыхъ: и сотвориша имъ такоже.   Опять послал он других слуг, больше прежнего; и с ними поступили так же.
21:37 Послѣди же посла къ нимъ сына сво­его, глаголя: усрамят­ся сына мо­его.   Наконец, послал он к ним своего сына, говоря: постыдятся сына моего.
21:38 Дѣлателе же видѣв­ше сына, рѣша въ себѣ: сей есть наслѣдникъ: прiидите, убiемъ его и удержимъ достоянiе его.   Но виноградари, увидев сына, сказали друг другу: это наследник; пойдем, убьем его и завладеем наследством его.
21:39 и емше его изведоша вонъ изъ винограда и убиша.   и, схватив его, вывели вон из виноградника и убили.
21:40 Егда убо прiидетъ господинъ винограда, что сотворитъ дѣлателемъ тѣмъ?   итак, когда придет хозяин виноградника, что сделает он с этими виноградарями?
21:41 Глаголаша ему: злыхъ злѣ погубитъ ихъ, и виноградъ предастъ инымъ дѣлателемъ, иже воз­дадятъ ему плоды во времена своя.   Говорят Ему: злодеев сих предаст злой смерти, а виноградник отдаст другим виноградарям, которые будут отдавать ему плоды во времена свои.
21:42 Глагола имъ иисусъ: нѣсте ли чли николиже въ писанiихъ: камень, егоже не въ ряду сотвориша {небрегоша} зиждущiи, сей бысть во главу угла? от­ Господа бысть сiе, и есть дивно во очiю вашею {нашею}.   Иисус говорит им: неужели вы никогда не читали в Писании: камень, который отвергли строители, тот самый сделался главою угла? Это от Господа, и есть дивно в очах наших?

 

Апостола Павла 1-е послание к коринфянам
(глава 16 стихи 13 — 24)

  Синодальный   Церковнославянский
16:13 Бодрствуйте, стойте в вере, будьте мужественны, тверды.   Бодр­ст­вуйте, стойте въ вѣрѣ, мужайтеся, утверждайтеся:
16:14 Все у вас да будет с любовью.   вся вамъ любовiю да бываютъ.
16:15 Прошу вас, братия (вы знаете семейство Стефаново, что оно есть начаток Ахаии и что они посвятили себя на служение святым),   Молю же вы, братiе: вѣсте домъ стефаниновъ, яко есть начатокъ Ахаiи, и въ служенiе святымъ учиниша себе:
16:16 будьте и вы почтительны к таковым и ко всякому содействующему и трудящемуся.   да и вы повинуйтеся таковымъ и всякому споспѣш­ст­ву­ю­щу и труждающуся.
16:17 Я рад прибытию Стефана, Фортуната и Ахаика: они восполнили для меня отсутствие ваше,   Возрадовахся же о при­­ше­ст­вiи стефаниновѣ и фуртунатовѣ и Ахаиковѣ, яко ва­ше лишенiе сі́и исполниша:
16:18 ибо они мой и ваш дух успокоили. Почитайте таковых.   упокоиша бо мой духъ и вашъ. Познавайте убо таковыя.
16:19 Приветствуют вас церкви Асийские; приветствуют вас усердно в Господе Акила и Прискилла с домашнею их церковью.   Цѣлуютъ вы церкви Асийскiя: цѣлуютъ вы о Господѣ много акила и прискилла съ домашнею ихъ церковiю.
16:20 Приветствуют вас все братия. Приветствуйте друг друга святым целованием.   Цѣлуютъ вы братiя вся. Цѣлуйте другъ друга лобзанiемъ святымъ.
16:21 Мое, Павлово, приветствие собственноручно.   Цѣлованiе мо­ею рукою павлею.
16:22 Кто не любит Господа Иисуса Христа, анафема, маран-афа*. //*Да будет отлучен до пришествия Господа.   Аще кто не любитъ Господа Иисуса Христа, да будетъ проклятъ, маранъ Аѳа {Господь нашъ прiиде [сирскiй гласъ]}.
16:23 Благодать Господа нашего Иисуса Христа с вами,   Благодать Господа на­шего Иисуса Христа съ вами,
16:23 и любовь моя со всеми вами во Христе Иисусе. Аминь.   [и] любы моя со всѣми вами о Христѣ Иисусѣ. Аминь. Конецъ первому посланiю къ коринѳяномъ: имать въ себѣ главъ 16, зачалъ же церковныхъ 45.

 

Евангелие от Луки
(глава 10 стихи 16-21)

  Церковнославянский   Синодальный
10:16 Слушаяй васъ, мене слушаетъ: и от­метаяйся васъ, мене от­метает­ся: от­метаяйся же мене, от­метает­ся послав­шаго мя.   Слушающий вас Меня слушает, и отвергающийся вас Меня отвергается; а отвергающийся Меня отвергается Пославшего Меня.
10:17 Возвратишася же седмьдесятъ съ радостiю, глаголюще: Господи, и бѣси повинуют­ся намъ о имени тво­емъ.   Семьдесят учеников возвратились с радостью и говорили: Господи! и бесы повинуются нам о имени Твоем.
10:18 Рече же имъ: видѣхъ сатану яко молнiю съ небесе спадша.   Он же сказал им: Я видел сатану, спадшего с неба, как молнию;
10:19 Се, даю вамъ власть наступати на змiю и на скорпі́ю и на всю силу вражiю: и ничесоже васъ вредитъ.   се, даю вам власть наступать на змей и скорпионов и на всю силу вражью, и ничто не повредит вам;
10:20 Обаче о семъ не радуйтеся, яко дуси вамъ повинуют­ся: радуйтеся же, яко имена ваша написана суть на небесѣхъ.   однако ж тому не радуйтесь, что духи вам повинуются, но радуйтесь тому, что имена ваши написаны на небесах.
10:21 Въ той часъ воз­радовася духомъ Иисусъ и рече: исповѣдаютися, отче, Господи небесе и земли, яко утаилъ еси сiя от­ премудрыхъ и разумныхъ, и от­крылъ еси та младенцемъ: ей, отче, яко тако бысть благоволенiе предъ тобою.   В тот час возрадовался духом Иисус и сказал: славлю Тебя, Отче, Господи неба и земли, что Ты утаил сие от мудрых и разумных и открыл младенцам. Ей, Отче! Ибо таково было Твое благоволение.

 

Апостола Павла послание к филиппийцам
(глава 2 стихи 2 — 10)

  Синодальный   Церковнославянский
2:2 Евр.2:2 Ибо, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние,   Аще бо глаголан­ное ангелы слово бысть извѣстно, и всяко преступленiе и ослушанiе праведное прiятъ мздовоз­даянiе:
2:3 Евр.2:3 то как мы избежим, вознерадев о толиком спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него,   како мы убѣжимъ, о толицѣмъ нерадив­ше спасенiи, еже зачало прiемь глаголатися от­ Господа, слышав­шими въ насъ извѣстися,
2:4 Евр.2:4 при засвидетельствовании от Бога знамениями и чудесами, и различными силами, и раздаянием Духа Святаго по Его воле?   сосвидѣтел­ст­ву­ю­щу Богу знаменьми же и чудесы, и различными силами, и Духа святаго раздѣленьми, по сво­ей ему воли?
2:5 Евр.2:5 Ибо не Ангелам Бог покорил будущую вселенную, о которой говорим;   Не ангеломъ бо покори Богъ вселен­ную грядущую, о нейже глаголемъ:
2:6 Евр.2:6 напротив некто негде засвидетельствовал, говоря: что значит человек, что Ты помнишь его? или сын человеческий, что Ты посещаешь его?   засвидѣтел­ст­вова же нѣгдѣ нѣкто, глаголя: что есть человѣкъ, яко помниши его? или сынъ человѣческiй, яко посѣщаеши и?
2:7 Евр.2:7 Не много Ты унизил его пред Ангелами; славою и честью увенчал его, и поставил его над делами рук Твоих,   умалилъ еси его малымъ нѣчимъ от­ ангелъ: славою и чистiю вѣнчалъ еси его и поставилъ еси его надъ дѣлы руку твоею,
2:8 Евр.2:8 все покорил под ноги его. Когда же покорил ему все, то не оставил ничего непокоренным ему. Ныне же еще не видим, чтобы все было ему покорено;   вся покорилъ еси подъ нозѣ его. Внегда же покорити ему всяческая, ничтоже остави ему непокорено. Нынѣ же не у видимъ ему всяческая покорена:
2:9 Евр.2:9 но видим, что за претерпение смерти увенчан славою и честью Иисус, Который не много был унижен пред Ангелами, дабы Ему, по благодати Божией, вкусить смерть за всех.   а умаленаго малымъ чимъ от­ ангелъ видимъ Иисуса, за прiятiе смерти славою и честiю вѣнчан­на, яко да благодатiю Божiею за всѣхъ вкуситъ смерти.
2:10 Евр.2:10 Ибо надлежало, чтобы Тот, для Которого все и от Которого все, приводящего многих сынов в славу, вождя спасения их совершил через страдания.   Подоба­ше бо ему, егоже ради всяческая и имже всяческая, при­­ведшу многи сыны въ славу, началника спасенiя ихъ страданьми совершити.